070 357 0800

Bijzondere livegang Aysist7 bij Sinne Kinderopvang met de Aysist7 App

“Alle ruim 300 medewerkers namen tegelijk hun Aysist7 App  van het nieuwe Aysist7 personeelsplanningsysteem in gebruik ”

In maart organiseerde Sinne Kinderopvang een Aysist7 introductiebijeenkomst in het Schaaf City Theater in Leeuwarden voor al haar ruim 300 medewerkers. Als ‘toegangskaartje’ voor deze bijeenkomst gold een geïnstalleerde Aysist7 App op de eigen mobiele telefoon van de medewerker. Op deze avond werd namelijk door alle medewerkers de nieuwe Aysist7 planningssoftware officieel in gebruik genomen. Vrijwel alle medewerkers waren aanwezig, en tegelijkertijd konden ze live hun eigen rooster van april bekijken op hun eigen telefoon. Binnen een uurtje werden ze ingewijd in de toepassingsmogelijkheden van het nieuwe roostersysteem en het gebruik van het medewerkerportaal en de Aysist7 App.

Projectmanager Sierik Knol van Ayton liet de aanwezigen ervaren hoe ze bijvoorbeeld eenvoudig via de App kunnen inschrijven op openstaande diensten, hun beschikbaarheid kunnen aanpassen, gewerkte diensten kunnen aanpassen, en niet onbelangrijk, verlof kunnen aanvragen. Ook wees hij ze op het urenoverzicht, waar tellers real-time de saldi gewerkte uren en verlof weergeven.

Enthousiasme

“Het was best spannend, zo’n gezamenlijke livegang”, aldus Larissa Spierenburg, Manager servicecentrum van Sinne. “Maar ik ben enthousiast over deze bijeenkomst, want het ging goed. Iedereen heeft  nu in elk geval ervaren wat de nieuwe mogelijkheden zijn, en hoe eenvoudig het werkt. Dat is ook wat we voor ogen hadden met deze avond.” Larissa geeft aan dat haar collega’s de presentatie goed konden volgen, en vooral waardering hebben voor de demofilms die Ayton voor Sinne heeft vervaardigd. “Sierik Knol toonde deze demonstratiefilms op de avond zelf en wij hebben ze nu op ons intranet gezet. Je ziet dat het gebruik van de nieuwe software daarmee laagdrempelig wordt. Ook voor medewerkers die geen smartphone hebben. Zij hebben online toegang tot hun rooster via het Medewerkerportaal op een PC op het werk of thuis.”

Betrokkenheid

Sinne initieerde samen met Ayton deze bijzondere kick-off bijeenkomst. Dat past in het streven van Sinne om alle medewerkers nauw te betrekken bij het rooster en de nieuwe manier van werken. “Want het nieuwe planningssysteem is best een grote verandering voor onze organisatie.  We hebben deze avond daarom goed voorbereid; we hebben er voor gezorgd dat het rooster voor april al volledig voor elke medewerker was ingevoerd en alle inlogcodes tijdig werden toegekend. Nu moet iedereen zelf aan de slag met het systeem en de App, en moeten ze de praktijkvoordelen gaan ontdekken. Want het doel is natuurlijk dat onze medewerkers met deze software en de App meer inzicht in hun uren krijgen, en ze een actievere rol in het gehele planningsproces kunnen gaan spelen”, zo besluit Larissa.

 

Sorry, the comment form is closed at this time.