Persbericht SDB Ayton lanceert Vrijwilligersportaal

Het aantal vrijwilligers in Nederland, en specifiek in de zorgsector, stijgt elk jaar. Vorig jaar meldde het CBS dat bijna één op de twee Nederlanders aan vrijwilligerswerk doet. Daar willen we vandaag op de Dag van de Vrijwilligers eens extra bij stilstaan. Vrijwilligers nemen een steeds belangrijkere rol in en zijn onmisbaar voor de zorg. Dit vraagt om professionalisering van vrijwilligersmanagement. Daarom introduceert SDB Ayton het interactieve Vrijwilligersportaal voor meer overzicht, structuur en betrokken vrijwilligers. Zowel de zorgorganisatie als de vrijwilliger maken samen gebruik van dit gemakkelijke online platform. Geen tijdrovende (papieren of Excel)administratie maar alle gegevens van de vrijwilligers op ieder moment toegankelijk en inzichtelijk. Denk o.a. aan het delen van nieuws, een declaratie indienen en uitbetalen, overzicht wie over welke vaardigheden beschikt om de juiste activiteiten aan te bieden en een chatfunctie.

Het interactieve Vrijwilligersportaal van SDB Ayton heeft als doel vrijwilligersmanagement te professionaliseren. Dit bespaart een hoop tijd voor zowel de zorgorganisatie als de vrijwilliger. Op deze manier is het makkelijker vrijwilligers te betrekken bij een zorgorganisatie en krijgen ze de waardering die ze verdienen.

“Bij Cato wonen welzijn zorg in Den Haag zijn vrijwilligers erg belangrijk. Vrijwilligers werken samen met onze medewerkers om persoonsgerichte zorg en ondersteuning aan onze bewoners te realiseren”, aldus vrijwilligerscoördinator Vivian den Biggelaar. “We werken al met veel vrijwilligers en we zoeken er nog veel meer. Dit vraagt om een andere aanpak waarbij je administratieve processen professioneel moet inrichten. Dat er verschillende zorgorganisaties mochten meedenken, maakt dat dit portaal zo goed aansluit bij de praktijk. Zo vind ik het hebben van overzicht en makkelijk contact houden erg prettig. Ook dat je inzicht hebt in de competenties vinden wij belangrijk, aangezien we vrijwilligers opleiden. Het zal ons en de vrijwilligers niet alleen een hoop tijd schelen. De vrijwilligers krijgen de waardering, belangstelling en aandacht die ze verdienen. En dat vinden wij net zo belangrijk. We kunnen niet wachten om met het portaal te starten.”

Een vrijwilligersportaal gebaseerd op de vraag uit de zorg

“Met het SDB Ayton Vrijwilligersportaal digitaliseren we het vrijwilligersmanagement dat voor veel zorginstellingen zeer tijdrovend is.”, aldus Vincent van Staalduinen, Customer Success Director van SDB Ayton. “Voordat we gestart zijn hebben we veel overleg gehad met verschillende zorginstellingen om tot de juiste inzichten te komen. En dat blijven we natuurlijk doen. We zijn enthousiast dat we het SDB Ayton Vrijwilligersportaal nu beschikbaar hebben en de eerste zorginstellingen snel gaan starten zoals onder andere Cato wonen welzijn zorg en ook De Kindertelefoon.”

Transparant platform voor zorgorganisaties en vrijwilligers

Het digitale platform maakt Excel-lijstjes overbodig. Het is overzichtelijk, eenvoudig en voorkomt papieren rompslomp. Met het Vrijwilligersportaal kunnen zorgorganisaties eenvoudig:

• Vrijwilligers een eigen profiel laten aanmaken en aanpassen, inclusief competenties
  • De juiste vrijwilliger vinden voor activiteiten, met een overzicht van alle vrijwilligers
  • De vrijwilliger zijn eigen declaraties en km-vergoedingen in laten dienen
  • Declaraties en vergoedingen goedkeuren en gemakkelijk uitbetalen
  • Nieuws of activiteiten in één keer aankondigen aan alle vrijwilligers
  • Chatten via de ingebouwde chat (van zorgorganisatie tot vrijwilliger en ook vrijwilligers onderling)Interesse? Mail info@sdbayton.nl en wij nemen contact met u op.

Sorry, the comment form is closed at this time.